Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Go down

Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Post  zuraini zakwan on Tue Nov 23, 2010 5:01 am

Saya pernah dengar, ada orang cakap pada saya. Kalau nak cari lelaki untuk jadi teman hidup, carilah lelaki yang betul-betul sayang kita, bukan kita yang beriya sayangkan dia. Sebab sekarang, susahnya nak cari lelaki yang macam itu.

Kenapa?
Lelaki sekarang, kita selalu nampak jenis yang macam ini;
Lebihkan kereta, dari perempuan.
Lebihkan kawan-kawan, dari perempuan.
Lebihkan motor, dari perempuan.
Lebihkan bola, dari perempuan.

Mereka tak sedar, bila sakit pening, mereka datang pada siapa? Perempuan yang mereka tinggalkan-tinggalkan itu. Betul tak?

Saya pernah baca dalam surat khabar. Seorang lelaki yang gilakan kereta mewah, suami seorang artis *saya tak mahu statekan nama, takut nanti disamannya saya.* lelaki itu cakap, dia lebih sayangkan koleksi keretanya dari isterinya. Cuba imagine, kalau satu hari, dia jatuh sakit, siapa yang berhempas pulas tak tidur malam semata-mata untuk jaga dia? Kalau bukan isterinya? Lelaki. Sangat tidak bersyukur.

Saya dengar di radio. DJ sebuah stesen radio yang popular juga. Seorang perempuan. Dia cakap, suaminya, pening, demam, DJ ini sampai tak tidur malam menjaga suaminya. Bila time bola Man U lawan, terus suaminya sihat. Lupakan terus isterinya yang menjaganya. Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Kawan saya, macam nak pengsan risaukan lelaki milik hatinya. Tapi lelaki itu buat tak kisah padanya. Lebihkan kawan-kawan. Apa-apa pun, kawan-kawan lebih penting. Tapi, lelaki itu ingat tak, bila dia sakit pening macam nak pengsan, tak boleh bangun dari katil, kawan-kawan dia buat apa? Tengok sahaja. Kawan saya pula yang sibuk datang rumah lelaki itu ambil lelaki itu untuk di bawa ke klinik. Bila dia sihat, apa dia buat? Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Kalau suatu hari, saya mahu cari lelaki untuk teman hidup saya, saya mahu dia itu sayang saya. Sepenuh hatinya. Bukan mahu merebut dia dari siapa-siapa seperti kawan-kawannya. Tapi dia yang tak lupakan saya di mana sahaja dia berada. Dia yang boleh hargai saya setiap waktu yang dia ada dalam hidup dia. Sebab lelaki yang sayangkan perempuan sepenuh hatinya, susah sangat nak jumpa.

retrieved from : [You must be registered and logged in to see this link.]

any komen ???? tongue
avatar
zuraini zakwan
.: Junior :.

Posts : 22
Join date : 16/11/2010
Age : 27

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Post  NothingToSay on Tue Nov 23, 2010 8:09 am

urrmm..
nie cam bcrita sal tntang diri sndiri jee.. Cool
avatar
NothingToSay
.: Senior :.

Posts : 75
Join date : 17/11/2010
Age : 27
Location : pontian/johor

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Post  zuraini zakwan on Wed Nov 24, 2010 5:04 am

wht can i say ??

admin mne ??

komen la cket ..

affraid
avatar
zuraini zakwan
.: Junior :.

Posts : 22
Join date : 16/11/2010
Age : 27

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Post  NothingToSay on Wed Nov 24, 2010 8:37 am

urmm..
xtaw nk comment camne..
heheh..
tapi mmg malang arr kalu dpat lelaki camtuh... Cool
avatar
NothingToSay
.: Senior :.

Posts : 75
Join date : 17/11/2010
Age : 27
Location : pontian/johor

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Post  moon on Fri Nov 26, 2010 9:10 pm

hahaha..cari lah lelaki yg betol2 faham kita..saya lah yang malang tu huhuu Rolling Eyes

_________________
[You must be registered and logged in to see this link.] [You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
moon
.: Junior :.

Posts : 39
Join date : 18/11/2010
Age : 27
Location : Selangor

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Post  zakwan on Sat Nov 27, 2010 2:45 am

alaa laki je la dlm ni skt?
pmpuan x pnh skt la?
isk2 x baik memandang keburukan pd sbelah pihak sje spttnye kite memndng pd dua2 blah pihak..
x gitu laki2 skalian?

_________________
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
zakwan
.: Administrator :.

Posts : 65
Join date : 05/11/2010
Age : 27
Location : Pahang

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Post  NothingToSay on Sat Nov 27, 2010 9:40 am

hahaha..
ap2 pon ak sokong jela.. Very Happy
avatar
NothingToSay
.: Senior :.

Posts : 75
Join date : 17/11/2010
Age : 27
Location : pontian/johor

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Post  zakwan on Sun Nov 28, 2010 12:44 am

sokong2! ;p

_________________
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
zakwan
.: Administrator :.

Posts : 65
Join date : 05/11/2010
Age : 27
Location : Pahang

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Post  NothingToSay on Sun Nov 28, 2010 5:55 am

untuk angkatan lelaki..
senyum..!! Very Happy Very Happy
avatar
NothingToSay
.: Senior :.

Posts : 75
Join date : 17/11/2010
Age : 27
Location : pontian/johor

View user profile

Back to top Go down

Re: Lelaki. Tidak bersyukur kan?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum